Doriti ca elim.at să vă redirecționeze automat la pagina în limba română?
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Pentru detalii accesati pagina GDPR Vreau detalii

Biblia

VDCC

Cuvântarea lui Bildad1Bildad din Şuah a luat cuvântul şi a zis:
2„Până când vrei să vorbeşti astfel
şi până când vor fi cuvintele gurii tale ca un vânt puternic?
3Oare va răsturna Dumnezeu dreptul?
Sau va răsturna Cel Atotputernic dreptatea?
4Dacă fiii tăi au păcătuit împotriva Lui,
i-a dat pe mâna păcatului.
5Dar tu, dacă alergi la Dumnezeu,
dacă rogi pe Cel Atotputernic,
6dacă eşti curat şi fără prihană,
atunci negreşit, El va veghea asupra ta
şi va da înapoi fericirea locuinţei tale nevinovate.
7Vechea ta propăşire va fi mică
faţă de cea de mai târziu.
8Întreabă pe cei din neamurile trecute
şi ia aminte la păţania părinţilor lor. –
9Căci noi suntem de ieri şi nu ştim nimic,
zilele noastre pe pământ nu sunt decât o umbră. –
10Ei te vor învăţa, îţi vor vorbi
şi vor scoate din inima lor aceste cuvinte:
11„Creşte papura fără baltă?
Creşte trestia fără umezeală?
12Fiind încă verde şi fără să se taie,
ea se usucă mai repede decât toate ierburile.
13Aşa se întâmplă tuturor celor ce uită pe Dumnezeu,
şi nădejdea celui nelegiuit va pieri.
14Încrederea lui este zdrobită,
şi sprijinul lui este o pânză de păianjen.
15Se bizuie pe casa lui, dar nu este tare;
se prinde de ea, dar nu ţine.
16Cum dă soarele, înverzeşte,
îşi întinde ramurile peste grădina sa,
17îşi împleteşte rădăcinile printre pietre,
pătrunde până în ziduri.
18Dar dacă-l smulgi din locul în care stă,
locul acesta se leapădă de el şi zice:
„Nu ştiu să te fi cunoscut vreodată!”
19Iată, aşa sunt desfătările pe care i le aduc căile vieţii lui;
apoi din acelaşi pământ răsar alţii după el.
20Nu, Dumnezeu nu leapădă pe omul fără prihană
şi nu ocroteşte pe cei răi.
21Ba încă, El îţi umple gura cu strigăte de bucurie,
şi buzele cu cântări de veselie.
22Vrăjmaşii tăi vor fi acoperiţi de ruşine,
iar cortul celor răi va pieri.”

Traducerea D. Cornilescu 1924, ediția revizuită în 2014
© Societatea Biblică Interconfesională din România

SCH2000

Die erste Rede des Bildad1Da antwortete Bildad, der Schuchiter, und sprach:2Wie lange willst du solche Reden führen, [wie lange] sollen die Worte deines Mundes wie heftiger Wind sein?3Beugt denn Gott das Recht, oder verkehrt der Allmächtige die Gerechtigkeit?4Wenn deine Kinder gegen ihn gesündigt haben, so hat er sie dahingegeben in die Gewalt ihrer Missetat.5Bist du es aber, so suche Gott ernstlich und flehe um Gnade zu dem Allmächtigen!6Wenn du lauter und aufrichtig bist, so wird er sich um deinetwillen aufmachen und dein gerechtes Heim wiederherstellen.7Da wird dein früheres Glück im Vergleich zu deinem späteren klein sein!8Denn frage doch das frühere Geschlecht und beherzige das, was ihre Väter erforscht haben!9Denn von gestern sind wir und wissen nichts; ein Schatten nur sind unsere Tage auf Erden.10Sind sie es nicht, die dich belehren, es dir sagen und Sprüche hervorholen aus ihrem Herzen?11Schießt der Papyrus ohne Sumpf empor, oder gedeiht das Riedgras ohne Wasser?12Noch steht es in vollem Trieb, ist nicht zum Schneiden reif – da verdorrt es schon vor allem anderen Gras.13Das ist der Weg all derer, die Gott vergessen; ja, die Hoffnung des Ruchlosen geht zugrunde!14Seine Zuversicht wird abgeschnitten, und sein Vertrauen ist ein Spinngewebe.15Er stützt sich auf sein Haus, aber es hält nicht stand; er hält sich daran fest, aber es bleibt nicht stehen.16Er steht voll Saft im Sonnenschein, und seine Ranken überziehen seinen Garten;17über Steinhaufen schlingen sich seine Wurzeln, auf ein Haus von Steinen schaut er hin.18Doch wenn man ihn von seiner Stätte wegreißt, so verleugnet sie ihn: »Ich habe dich nie gesehen!«19Siehe, das ist die Freude seines Weges, und aus dem Staub werden andere wachsen.20Siehe, Gott verwirft den Unschuldigen nicht, und er reicht auch keinem Übeltäter die Hand;21während er deinen Mund mit Lachen füllen wird und deine Lippen mit Freudengeschrei,22werden deine Hasser mit Schande bekleidet werden, und das Zelt der Gottlosen wird nicht mehr sein!

Schlachter Copyright © 2000 Genfer Bibelgesellschaft.